140113
Kategori: Allmänt
Jag köpte ett ljus för 299 kronor härom dagen. Det är ganska litet och doftar lavendel och vanilj. Jag tyckte egentligen inte att själva doften var någonting extraordinärt, utan föll mer för hur ljuset och dess förpackning såg ut. Tänk att en genomskinlig liten glasburk med en etikett på kan få så mycket uppmärksamhet som trehundra spänn. Jag gick in på företaget som tillverkar dessa underbara små skapelser och konstaterade jag har fallit för det där som jag inte borde, den där känslan som en produkt kan ge, så lätt.
Det är precis det där jag vill hålla på med, alltså jobba med. Skapa en känsla för en produkt. En enkel och snygg design, en annorlunda doft och val av försäljningsställe påverkar allt. Coolt. Inte lika coolt att jag föll för det däremot. Jag ska ju vara kritisk och medveten. Tydligen inte. Istället går jag med min tunna studentplånka och köper lavendelljus för trehundra kronor. Så freakin medveten...