AGRHN

Att sova i intervaller

Kategori: Allmänt

Det började så bra. Klockan var halv ett, mina ögon gick i kors och jag tänkte att "nu, sömnjävel, har jag överlistat dig!", Men nej. Klockan 2.55 vaknar jag- helt klarvaken.
 
Vad är problemet? Varför är jag inte kapabel att sova ordentligt på nätterna? Jag vet att det inte beror på någon typ av superkraft som gör att man inte behöver sova- jag sover ju hela dagarna. Jag vet att det inte beror på att jag sover hela dagarna- jag provar att dygna ibland men utan lycka. Nu påstår jag inte att det är någonting fel på mig, för det tror jag inte att det är. Jag behöver bara komma in i "rätt time" igen. Det löser sig nog. Jag har ju mina ljus. Troget står de här och tittar på mig, i väntan på att bli tända.
 
Jag ska försöka somna igen. Men det var kul att prata med er. Intervall två- av två, förhoppningsvis. På löpbandet kör jag vanligtvis sex intervaller. Jag hoppas inte på att jag behöver vakna och somna fyra gånger till innan klockan nio imorgon. Men man vet aldrig sex kanske är mitt magic-intervall-nummer?
 
Kommentera inlägget här: